کد مطلب: 173172
وعده هاي توخالي دردي از مردم دوا نمي کند
اعتراضي با طعم نفت و سوز سرماي زير صفر در ميانکوه
تاریخ انتشار : 1397/10/02
نمایش : 1123
8 سال طعم نفت احساسات مردم منطقه ميانکوه را شعله ور کرد.
به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از جهانبين نيوز، مردم محروم بخش ميانکوه از توابع شهرستان اردل صبح ديروز شنبه براي ضايع نشدن حق و حقوق خود و جلو گيري از تخريب محيط زيست و آلودگي مزارع که در اثر نشتي نفت در اثر بي توجهي و سهل انگاري مسئولين شرکت نفت رخ دادهجلوي تلمبه خانه گندمکار اين بخش تجمع کردند.

8سالي است که مردم ميانکوه با آلودگي مواد نفتي دست و پنجه نرم مي کنند و استمرار اين روند هر روز بر شدت آلودگي ها افزوده و مزارع و کشاورزي را با خطر جدي مواجه کرده است اما مسئولين شرکت نفت هر روز يک وعده مي دهند آن هم وعده توخالي که اين روند با عث نابودي صنعت کشاورزي و دامداري در اين بخش شد.

کشاورزان و دامداران در اين تجمع از مسئولان مربوطه شرکت نفت و ديگر ادارات خواستند که مردم اين منطقه را ما را دريابند و نگذارند بيش از اين خسارات ناشي از اين مشکل استمرار يابد.

 
 
امام داد شهبازي بخشدار ميانکوه در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز اظهار داشت:مردم منطقه ميانکوه شهرستان اردل از اينکه چند سالي نشتي لوله انتقال نفت باعث آلودگي آب شرب و محيط زيست اين منطقه شد گلايه مندند و از مسئولين شرکت نفت خواستند که ديگر نظاره گر اين مشکل نباشند و براي حل آن چاره اي بجويند.

شهبازي افزود:در واقع اين آلودگي نفتي زندگي مردم منطقه را مختل کرده و مي‌رود و به يک فاجعه زيست‌محيطي که هم زندگي انسان‌ها، هم منابع آب و هم کشاورزي و پرورش آبزيان منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

از مجموع مسائل ذکر شده اولين سؤالي که در اذهان تداعي مي‌شود اين است که وزارت نفت و شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران چرا در خصوص تعهدات خود به مردم اين منطقه محروم پاسخگو نيستند؟

اينکه نفت سرمايه ملي است را بارها و بارها شنيده‌ايم و همه به آن تأکيد دارند پس چرا براي انتقال اين طلاي سياه بايد از لوله‌هاي مستهلک استفاده شود که در طول مسير نيز شاهد اين‌گونه اتفاقات باشيم؟

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg